Inventaris nr.
Kram-001
Omschrijving
De Philipsdam is een onderdeel van de Deltawerken. Met de bouw van de Philipsdam werden de wateren Krammer en Volkerak direct afgesloten van de Oosterschelde. De dam loopt van de Grevelingendam naar Sint Philipsland en scheidt het zoete Volkerak-Zoommeer en de zoute Oosterschelde. De 4 Krammersluizen in de dam zorgen ervoor dat schepen kunnen blijven passeren. De sluizen zijn technisch ingewikkeld, omdat ze moeten voorkomen dat er een uitwisseling plaatsvindt van het zoete water van het Volkerak en het zoute water van de Oosterschelde. De sluizen werken daarom zodanig, dat er bij het sluizen geen zout water in het Volkerak kan stromen en slechts een beetje zoet water in de Oosterschelde. Hiertoe maken de sluizen gebruik van het principe dat zout water zwaarder is dan zoet water en dus dat zoet water op zout water drijft. Door een ingewikkeld stelsel van buizen en pompen wordt zout water van onderen afgezogen of wordt van boven zoet water afgezogen, afhankelijk van de bestemming van het schip. De sluizen voor de binnenvaart zijn 280 meter lang en 24 meter breed, zodat ze ook geschikt zijn voor grote duwboten.
Tijdens de bouw: op deze dia een kleine snijkopzuiger in de Zuidelijke haven.
Tijdens de bouw: op deze dia een kleine snijkopzuiger in de Zuidelijke haven.
Trefwoorden
afgesloten | bouw | buizen | dam | deltawerken | duwboten | Grevelingendam | grote | haven | Kleine | Krammer | kunnen | maken | meter | onderdeel | Oosterschelde | passeren | Philipsdam | Philipsland | pompen | schepen | schip | Sluizen | technisch | Volkerak | water | Wateren | zoet | Zoommeer | zout
Datum
1-9-1980
Inventaris nr.
Kram-002
Omschrijving
De Philipsdam is een onderdeel van de Deltawerken. Met de bouw van de Philipsdam werden de wateren Krammer en Volkerak direct afgesloten van de Oosterschelde. De dam loopt van de Grevelingendam naar Sint Philipsland en scheidt het zoete Volkerak-Zoommeer en de zoute Oosterschelde. De 4 Krammersluizen in de dam zorgen ervoor dat schepen kunnen blijven passeren. De sluizen zijn technisch ingewikkeld, omdat ze moeten voorkomen dat er een uitwisseling plaatsvindt van het zoete water van het Volkerak en het zoute water van de Oosterschelde. De sluizen werken daarom zodanig, dat er bij het sluizen geen zout water in het Volkerak kan stromen en slechts een beetje zoet water in de Oosterschelde. Hiertoe maken de sluizen gebruik van het principe dat zout water zwaarder is dan zoet water en dus dat zoet water op zout water drijft. Door een ingewikkeld stelsel van buizen en pompen wordt zout water van onderen afgezogen of wordt van boven zoet water afgezogen, afhankelijk van de bestemming van het schip. De sluizen voor de binnenvaart zijn 280 meter lang en 24 meter breed, zodat ze ook geschikt zijn voor grote duwboten.
Tijdens de bouw: op deze dia terrein toekomstig spaarbekken en oeververbinding.
Tijdens de bouw: op deze dia terrein toekomstig spaarbekken en oeververbinding.
Trefwoorden
afgesloten | bouw | buizen | dam | deltawerken | duwboten | Grevelingendam | grote | Krammer | kunnen | maken | meter | oeververbinding | onderdeel | Oosterschelde | passeren | Philipsdam | Philipsland | pompen | schepen | schip | Sluizen | spaarbekken | technisch | terrein | Volkerak | water | Wateren | zoet | Zoommeer | zout
Datum
1-9-1980
Inventaris nr.
Kram-004
Omschrijving
De Philipsdam is een onderdeel van de Deltawerken. Met de bouw van de Philipsdam werden de wateren Krammer en Volkerak direct afgesloten van de Oosterschelde. De dam loopt van de Grevelingendam naar Sint Philipsland en scheidt het zoete Volkerak-Zoommeer en de zoute Oosterschelde. De 4 Krammersluizen in de dam zorgen ervoor dat schepen kunnen blijven passeren. De sluizen zijn technisch ingewikkeld, omdat ze moeten voorkomen dat er een uitwisseling plaatsvindt van het zoete water van het Volkerak en het zoute water van de Oosterschelde. De sluizen werken daarom zodanig, dat er bij het sluizen geen zout water in het Volkerak kan stromen en slechts een beetje zoet water in de Oosterschelde. Hiertoe maken de sluizen gebruik van het principe dat zout water zwaarder is dan zoet water en dus dat zoet water op zout water drijft. Door een ingewikkeld stelsel van buizen en pompen wordt zout water van onderen afgezogen of wordt van boven zoet water afgezogen, afhankelijk van de bestemming van het schip. De sluizen voor de binnenvaart zijn 280 meter lang en 24 meter breed, zodat ze ook geschikt zijn voor grote duwboten.
Tijdens de bouw: op deze dia terrein toekomstig spaarbekken en oeververbinding.
Tijdens de bouw: op deze dia terrein toekomstig spaarbekken en oeververbinding.
Trefwoorden
afgesloten | bouw | buizen | dam | deltawerken | duwboten | Grevelingendam | grote | Krammer | kunnen | maken | meter | oeververbinding | onderdeel | Oosterschelde | passeren | Philipsdam | Philipsland | pompen | schepen | schip | Sluizen | spaarbekken | technisch | terrein | Volkerak | water | Wateren | zoet | Zoommeer | zout
Datum
1-9-1980
Inventaris nr.
Kram-009
Omschrijving
De Philipsdam is een onderdeel van de Deltawerken. Met de bouw van de Philipsdam werden de wateren Krammer en Volkerak direct afgesloten van de Oosterschelde. De dam loopt van de Grevelingendam naar Sint Philipsland en scheidt het zoete Volkerak-Zoommeer en de zoute Oosterschelde. De 4 Krammersluizen in de dam zorgen ervoor dat schepen kunnen blijven passeren. De sluizen zijn technisch ingewikkeld, omdat ze moeten voorkomen dat er een uitwisseling plaatsvindt van het zoete water van het Volkerak en het zoute water van de Oosterschelde. De sluizen werken daarom zodanig, dat er bij het sluizen geen zout water in het Volkerak kan stromen en slechts een beetje zoet water in de Oosterschelde. Hiertoe maken de sluizen gebruik van het principe dat zout water zwaarder is dan zoet water en dus dat zoet water op zout water drijft. Door een ingewikkeld stelsel van buizen en pompen wordt zout water van onderen afgezogen of wordt van boven zoet water afgezogen, afhankelijk van de bestemming van het schip. De sluizen voor de binnenvaart zijn 280 meter lang en 24 meter breed, zodat ze ook geschikt zijn voor grote duwboten.
Tijdens de bouw: op deze dia aanleg dijk Zuidelijke haven.
Tijdens de bouw: op deze dia aanleg dijk Zuidelijke haven.
Trefwoorden
aanleg | afgesloten | bouw | buizen | dam | deltawerken | dijk | duwboten | Grevelingendam | grote | haven | Krammer | kunnen | maken | meter | onderdeel | Oosterschelde | passeren | Philipsdam | Philipsland | pompen | schepen | schip | Sluizen | technisch | Volkerak | water | Wateren | zoet | Zoommeer | zout
Datum
1-9-1980
Inventaris nr.
Kram-010
Omschrijving
De Philipsdam is een onderdeel van de Deltawerken. Met de bouw van de Philipsdam werden de wateren Krammer en Volkerak direct afgesloten van de Oosterschelde. De dam loopt van de Grevelingendam naar Sint Philipsland en scheidt het zoete Volkerak-Zoommeer en de zoute Oosterschelde. De 4 Krammersluizen in de dam zorgen ervoor dat schepen kunnen blijven passeren. De sluizen zijn technisch ingewikkeld, omdat ze moeten voorkomen dat er een uitwisseling plaatsvindt van het zoete water van het Volkerak en het zoute water van de Oosterschelde. De sluizen werken daarom zodanig, dat er bij het sluizen geen zout water in het Volkerak kan stromen en slechts een beetje zoet water in de Oosterschelde. Hiertoe maken de sluizen gebruik van het principe dat zout water zwaarder is dan zoet water en dus dat zoet water op zout water drijft. Door een ingewikkeld stelsel van buizen en pompen wordt zout water van onderen afgezogen of wordt van boven zoet water afgezogen, afhankelijk van de bestemming van het schip. De sluizen voor de binnenvaart zijn 280 meter lang en 24 meter breed, zodat ze ook geschikt zijn voor grote duwboten.
Tijdens de bouw: op deze dia aanleg dijk Zuidelijke haven.
Tijdens de bouw: op deze dia aanleg dijk Zuidelijke haven.
Trefwoorden
aanleg | afgesloten | bouw | buizen | dam | deltawerken | dijk | duwboten | Grevelingendam | grote | haven | Krammer | kunnen | maken | meter | onderdeel | Oosterschelde | passeren | Philipsdam | Philipsland | pompen | schepen | schip | Sluizen | technisch | Volkerak | water | Wateren | zoet | Zoommeer | zout
Datum
1-9-1980
Inventaris nr.
Kram-018
Omschrijving
De Philipsdam is een onderdeel van de Deltawerken. Met de bouw van de Philipsdam werden de wateren Krammer en Volkerak direct afgesloten van de Oosterschelde. De dam loopt van de Grevelingendam naar Sint Philipsland en scheidt het zoete Volkerak-Zoommeer en de zoute Oosterschelde. De 4 Krammersluizen in de dam zorgen ervoor dat schepen kunnen blijven passeren. De sluizen zijn technisch ingewikkeld, omdat ze moeten voorkomen dat er een uitwisseling plaatsvindt van het zoete water van het Volkerak en het zoute water van de Oosterschelde. De sluizen werken daarom zodanig, dat er bij het sluizen geen zout water in het Volkerak kan stromen en slechts een beetje zoet water in de Oosterschelde. Hiertoe maken de sluizen gebruik van het principe dat zout water zwaarder is dan zoet water en dus dat zoet water op zout water drijft. Door een ingewikkeld stelsel van buizen en pompen wordt zout water van onderen afgezogen of wordt van boven zoet water afgezogen, afhankelijk van de bestemming van het schip. De sluizen voor de binnenvaart zijn 280 meter lang en 24 meter breed, zodat ze ook geschikt zijn voor grote duwboten.
Tijdens de bouw: op deze dia overzicht duwvaartsluizen (DVS).
Tijdens de bouw: op deze dia overzicht duwvaartsluizen (DVS).
Trefwoorden
afgesloten | bouw | buizen | dam | deltawerken | duwboten | Grevelingendam | grote | Krammer | kunnen | maken | meter | onderdeel | Oosterschelde | overzicht | passeren | Philipsdam | Philipsland | pompen | schepen | schip | Sluizen | technisch | Volkerak | water | Wateren | zoet | Zoommeer | zout
Datum
1-9-1980
Inventaris nr.
Kram-019
Omschrijving
De Philipsdam is een onderdeel van de Deltawerken. Met de bouw van de Philipsdam werden de wateren Krammer en Volkerak direct afgesloten van de Oosterschelde. De dam loopt van de Grevelingendam naar Sint Philipsland en scheidt het zoete Volkerak-Zoommeer en de zoute Oosterschelde. De 4 Krammersluizen in de dam zorgen ervoor dat schepen kunnen blijven passeren. De sluizen zijn technisch ingewikkeld, omdat ze moeten voorkomen dat er een uitwisseling plaatsvindt van het zoete water van het Volkerak en het zoute water van de Oosterschelde. De sluizen werken daarom zodanig, dat er bij het sluizen geen zout water in het Volkerak kan stromen en slechts een beetje zoet water in de Oosterschelde. Hiertoe maken de sluizen gebruik van het principe dat zout water zwaarder is dan zoet water en dus dat zoet water op zout water drijft. Door een ingewikkeld stelsel van buizen en pompen wordt zout water van onderen afgezogen of wordt van boven zoet water afgezogen, afhankelijk van de bestemming van het schip. De sluizen voor de binnenvaart zijn 280 meter lang en 24 meter breed, zodat ze ook geschikt zijn voor grote duwboten.
Tijdens de bouw: op deze dia overzicht duwvaartsluizen (DVS).
Tijdens de bouw: op deze dia overzicht duwvaartsluizen (DVS).
Trefwoorden
afgesloten | bouw | buizen | dam | deltawerken | duwboten | Grevelingendam | grote | Krammer | kunnen | maken | meter | onderdeel | Oosterschelde | overzicht | passeren | Philipsdam | Philipsland | pompen | schepen | schip | Sluizen | technisch | Volkerak | water | Wateren | zoet | Zoommeer | zout
Datum
1-9-1980
Inventaris nr.
Kram-020
Omschrijving
De Philipsdam is een onderdeel van de Deltawerken. Met de bouw van de Philipsdam werden de wateren Krammer en Volkerak direct afgesloten van de Oosterschelde. De dam loopt van de Grevelingendam naar Sint Philipsland en scheidt het zoete Volkerak-Zoommeer en de zoute Oosterschelde. De 4 Krammersluizen in de dam zorgen ervoor dat schepen kunnen blijven passeren. De sluizen zijn technisch ingewikkeld, omdat ze moeten voorkomen dat er een uitwisseling plaatsvindt van het zoete water van het Volkerak en het zoute water van de Oosterschelde. De sluizen werken daarom zodanig, dat er bij het sluizen geen zout water in het Volkerak kan stromen en slechts een beetje zoet water in de Oosterschelde. Hiertoe maken de sluizen gebruik van het principe dat zout water zwaarder is dan zoet water en dus dat zoet water op zout water drijft. Door een ingewikkeld stelsel van buizen en pompen wordt zout water van onderen afgezogen of wordt van boven zoet water afgezogen, afhankelijk van de bestemming van het schip. De sluizen voor de binnenvaart zijn 280 meter lang en 24 meter breed, zodat ze ook geschikt zijn voor grote duwboten.
Tijdens de bouw: op deze dia overzicht duwvaartsluizen (DVS).
Tijdens de bouw: op deze dia overzicht duwvaartsluizen (DVS).
Trefwoorden
afgesloten | bouw | buizen | dam | deltawerken | duwboten | Grevelingendam | grote | Krammer | kunnen | maken | meter | onderdeel | Oosterschelde | overzicht | passeren | Philipsdam | Philipsland | pompen | schepen | schip | Sluizen | technisch | Volkerak | water | Wateren | zoet | Zoommeer | zout
Datum
1-9-1980
Inventaris nr.
Kram-021
Omschrijving
De Philipsdam is een onderdeel van de Deltawerken. Met de bouw van de Philipsdam werden de wateren Krammer en Volkerak direct afgesloten van de Oosterschelde. De dam loopt van de Grevelingendam naar Sint Philipsland en scheidt het zoete Volkerak-Zoommeer en de zoute Oosterschelde. De 4 Krammersluizen in de dam zorgen ervoor dat schepen kunnen blijven passeren. De sluizen zijn technisch ingewikkeld, omdat ze moeten voorkomen dat er een uitwisseling plaatsvindt van het zoete water van het Volkerak en het zoute water van de Oosterschelde. De sluizen werken daarom zodanig, dat er bij het sluizen geen zout water in het Volkerak kan stromen en slechts een beetje zoet water in de Oosterschelde. Hiertoe maken de sluizen gebruik van het principe dat zout water zwaarder is dan zoet water en dus dat zoet water op zout water drijft. Door een ingewikkeld stelsel van buizen en pompen wordt zout water van onderen afgezogen of wordt van boven zoet water afgezogen, afhankelijk van de bestemming van het schip. De sluizen voor de binnenvaart zijn 280 meter lang en 24 meter breed, zodat ze ook geschikt zijn voor grote duwboten.
Tijdens de bouw: op deze dia overzicht duwvaartsluizen (DVS).
Tijdens de bouw: op deze dia overzicht duwvaartsluizen (DVS).
Trefwoorden
afgesloten | bouw | buizen | dam | deltawerken | duwboten | Grevelingendam | grote | Krammer | kunnen | maken | meter | onderdeel | Oosterschelde | overzicht | passeren | Philipsdam | Philipsland | pompen | schepen | schip | Sluizen | technisch | Volkerak | water | Wateren | zoet | Zoommeer | zout
Datum
1-9-1980
Inventaris nr.
Kram-022
Omschrijving
De Philipsdam is een onderdeel van de Deltawerken. Met de bouw van de Philipsdam werden de wateren Krammer en Volkerak direct afgesloten van de Oosterschelde. De dam loopt van de Grevelingendam naar Sint Philipsland en scheidt het zoete Volkerak-Zoommeer en de zoute Oosterschelde. De 4 Krammersluizen in de dam zorgen ervoor dat schepen kunnen blijven passeren. De sluizen zijn technisch ingewikkeld, omdat ze moeten voorkomen dat er een uitwisseling plaatsvindt van het zoete water van het Volkerak en het zoute water van de Oosterschelde. De sluizen werken daarom zodanig, dat er bij het sluizen geen zout water in het Volkerak kan stromen en slechts een beetje zoet water in de Oosterschelde. Hiertoe maken de sluizen gebruik van het principe dat zout water zwaarder is dan zoet water en dus dat zoet water op zout water drijft. Door een ingewikkeld stelsel van buizen en pompen wordt zout water van onderen afgezogen of wordt van boven zoet water afgezogen, afhankelijk van de bestemming van het schip. De sluizen voor de binnenvaart zijn 280 meter lang en 24 meter breed, zodat ze ook geschikt zijn voor grote duwboten.
Tijdens de bouw: op deze dia overzicht duwvaartsluizen (DVS).
Tijdens de bouw: op deze dia overzicht duwvaartsluizen (DVS).
Trefwoorden
afgesloten | bouw | buizen | dam | deltawerken | duwboten | Grevelingendam | grote | Krammer | kunnen | maken | meter | onderdeel | Oosterschelde | overzicht | passeren | Philipsdam | Philipsland | pompen | schepen | schip | Sluizen | technisch | Volkerak | water | Wateren | zoet | Zoommeer | zout
Datum
1-9-1980